تعمیر دوربین عکاسی نیکون

تعمیر دوربین عکاسی نیکون با بهترین قیمت در کمترین زمان

کادر مجرب کمرالند با هدف افزایش رضایت مشتریان خود برآن است که به مشتریان خود بهترین خدمات و کیفیت را ارائه دهد.

تعمیر دوربین نیکون Nikon

از آن‌جایی که متخصصان نمایندگی‌ دوربین نیکون، دارای تخصص لازم در زمینه‌ی تعمیر محصولات آن (دوربین‌ها و لنزها) هستند، می‌توانند در مواقع نیاز، هر یک از محصولات شرکت را تعمیر کنند. دوریین‌‌های نیکون از حساسیت خاصی برخوردارند. اگر صاحب دوربینی از همین شرکت هستید و دوربین‌تان دچار اشکال شده است، به خاطر داشته باشید که دستگاه خود را صرفاً به تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز نیکون ارجاع دهید. مراکز مذکور که متشکل از مجرب‌ترین و بهترین نیروها هستند، شما را در کلیه‌ی موارد مربوطه از تعمیر گرفته تا توضیح درباره‌ی طرز کار با دوربین‌ها و لنزها راهنمایی و پشتیبانی می‌کنند. نمایندگی‌های شرکت نیکون، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. هر بخش وظیفه‌ی انجام کارهای خاص و مشخصی را برعهده دارد. به همین دلیل، روند تعمیر دوربین نیکون موردنظر شما در اسرع وقت و به بهترین شکل انجام می‌گیرد. هزینه‌ی تعمیر در نمایندگی‌ها، در مقایسه با تعمیرگاه‌های معمولی، کمتر خواهد بود. اگرچه در نگاه اول، تعمیرات تخصصی دوربین نیکون، کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد، ولی در عمل، ثابت شده است که این امر، تخصص و دقت بیش از حدی را می‌طلبد و رجوع به تعمیرگاه‌هایی که نمایندگی این شرکت را ندارند، خسارات جبران‌ناپذیری را به دستگاه وارد می‌کنند. دلیل عمده‌ی این موضوع را می‌توان در‌ فقدان تخصص لازمِ نیروها، تعویض غیرضروری قطعات دستگاه‌ها و جایگزینی قطعات بی‌کیفیت، دانست.  

برند نیکون در ایران

کیفیت خوب محصولات نیکون (دوربین‌ها و لنزها) و خدمات مناسب شرکت مذکور، توجه شمار قابل توجهی از افراد را در سراسر دنیا به خود جلب و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده است. در کشور ما هم بسیاری از افراد، مشتری محصولات با کیفیت و کم‌نظیر این شرکت هستند. کمتر مرکز رسمیِ عکاسی و فیلمبرداری‌ای پیدا می‌شود که از محصولات نیکون استفاده نکنند. سیل روز افزون تقاضا برای دوربین‌ها و لنزهای نیکون، مسئولان شرکت را وا می‌دارد که همواره دانش خود را به روز نگه دارند و بهترین‌ها را به بازار عرضه کنند. اما حقیقت غیرقابل انکار این است که چه بسا دستگاه‌های نیکون هم مثل سایر دستگاه‌ها، دچار نقص فنی شوند. از همین رو، شرکت نیکون هم مانند هر شرکت معتبری که از تجهیزات و فن‌آوری روز برخوردار است، نمایندگی‌‌های متعددی دارد، که این مراکز در تمام دنیا مستقر هستند و بهترین خدمات را ارائه می‌دهند و پشتیبانی‌های لازم را به عمل می‌آورند. نیروهای مشغول به کار در مراکز مذکور هم تحت آموزش‌های مستمرِ شرکتی و بین‌المللی قرار می‌گیرند تا همگام با دانش روز، پیش بروند.

برند نیکون در سایر کشورها

مسئولان شرکت نیکون برای راحتی مشتریان خود در سراسر دنیا و هدایت آن‌ها به سوی نمایندگی‌های شرکت، دست به اقداماتی زده‌اند. مهم‌ترین آن‌ها که در این‌جا ذکر می‌شود، ارایه‌ی گارانتی به همراه محصول است. البته فقط و فقط نمایندگی‌ دوربین نیکون گارانتی معتبر محصولات آن را به مشتری ارائه می‌دهند. برای دریافت گارانتی محصولکه به صورت کارت نیز هست، فروشنده باید برگه‌ای را پر کند و در آن، نام و مدل محصول، نام خریدار، تاریخ خرید محصول را همراه با امضای خود و مهر شرکت نیکون، وارد کند. خریدار با در دست داشتن گارانتی، می‌تواند به تعمیرگاه یا نمایندگی دوربین نیکون رجوع و نسبت به تعمیر دوربین نیکون خود اقدام کند. مراکز مذکور هم به نوبه‌ی خود، اقدام به تعمیر و رفع اشکال دستگاه شما می‌کنند که این اشکال می‌تواند موارد متعددی را شامل شود. به عنوان مثال، ممکن است هد دوربین شما کثیف شده باشد، صفحه‌ی قابل لمس دوربین‌تان درست کار نکند، باتری دوربین شارژ نشود، لنزِ دوربین روی آن خوب جا نیفتاده باشد، ال‌سی‌دی یا همان نمایشگر کریستال مایع خوب عمل نکند، تصویر شطرنجی شود و… . تعمیرگاه‌های مجاز و نمایندگی‌ دوبین نیکون، نسبت به رفع هر یک از اشکالات مذکور و سایر نواقص، اقدامات مقتضی را به انجام می‌رسانند. خدمات تعمیریِ مراکز مربوطه، طیف کامل محصولات شرکت نیکون را در برمی‌گیرد.      

خدمات تخصصی که جهت تعمیر و رفع خرابی دوربین نیکون در نمایندگی دوربین نیکون قابل ارائه است، عبارت است از:

صفحه نمایش

تعمیر مشکل عدم نمایش صفحه نمایش

پنل لمسی دوربین

رفع مشکل لمس قسمت پنل لمسی دوربین

مشکل تصاویر

رفع مشکل تار و شطرنجی شدن تصاویر

فریز شدن عکس

رفع ایراد فریز شدن عکس ها در دوربین های نیکون

LCD و LED

تعمیر و تعویض LCD و LED آسیب دیده

هنگ کردن دوربین

رفع هنگ دوربین های عکس برداری و فیلم برداری

آب خوردگی

تعمیر آب خوردگی های دوربین و خرابی مدار الکترونیک صفحه

برد دوربین

تعمیر برد سوخته دوربین های نیکون

فلش دوربین

تعمیر فلش های خراب دوربین های دیجیتال نیکون

مشکلات نرم افزاری

پروگرام بایوس و حل مشکلات نرم افزاری

جک برد

تعویض جک های موجود بر روی برد

هد دوربین

رفع کثیفی هد دوربین

هر گجت الکترونیکی بدون استثنا گاهی نیاز به تعمیر پیدا می کند و در این زمان است که باید در جستجوی فردی کاربلد در آن حیطه گشت. دوربین های دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در زمان خرابی، باید به دنبال فردی متخصص تعمیرات تخصصی دوربین گشت.​

تعمیرات دوربین نیکون

امروزه، دوربین‌های دیجیتال SLR نیکون (یا همان دوربین‌های عکاسی دیجیتال تک لنزی بازتابی)، بازار فروش دوربین‌های عکاسی را قبضه کرده‌اند و در سرتاسر دنیا، خریدار دارند. طیف خریداران آن‌ها را افرادی که صرفاً به عکاسی علاقه دارند، عکاس‌های حرفه‌ای، آتلیه‌ها و مراکز رسمی عکاسی، فیلمبردارها و… شامل می‌شود. شرکت نیکون با داشتن نمایندگی‌های متعدد و هزاران هزار نیروی متخصص در تمام دنیا، و میلیاردها دلار درآمد سالانه، یکی از غول‌های سازنده‌ی پیشرفته‌ترین و مجهزترین دوربین‌ها و لنزهای عکاسی است. نمایندگی‌ دوربین نیکون و تعمیرگاه‌های این شرکت در سراسر دنیا، با بهره‌مندی از دانش روز، بهترین امکانات، و مجرب‌ترین متخصصان که به طور مستمر و کاملاً تخصصی آموزش می‌بینند، به تعمیر دستگاه‌های دچار مشکل می‌پردازند و برای تعویض ضروری قطعه یا قطعات، از باکیفیت‌ترین‌ها استفاده می‌کنند. هزینه‌ی تعمیر دوربین نیکون در مراکز تخصصی این شرکت، به مراتب پایین‌تر از هزینه‌ی مربوطه در تعمیرگاه‌های غیررسمی است. اگر دستگاه شما (دوربین، لنز یا سایر تجهیزات عکاسی مربوط به شرکت نیکون) دچار نقص و اشکال شده باشد، می‌توانید با مراجعه به مراکز شرکت مذکور و ارائه‌ی کارت گارانتی، در کمترین زمان ممکن، از خدمات تعمیر برخوردار شوید. خدماتی که بر طبق استاندارهای جهانی و به‌روزترین فن‌آوری‌های دنیا صورت می‌گیرند.

مشکلات دوربین نیکون

مسئولان شرکت نیکون برای جلب رضایت همیشگی مشتریان خود، با ایجاد نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های رسمی متعدد در سرتاسر دنیا، خدمات پس از فروشِ کم‌نظیری را ارائه می‌دهند. برخورد مناسب هنگام حضور مشتری در نمایندگی دوربین نیکون یا مرکز تعمیر دوربین نیکون، توجه دقیق به توضیحات مشتری در مورد نقص و اشکال دوربین یا لنز نیکون خود، تعهد شدید به استفاده از باکیفیت‌ترین قطعات جهت تعویض‌های ضروری، انجام تعمیر در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه برای مشتری، ارائه‌ی پشتیبانی‌های لازم به مشتری، و برخورداری از کارشناسان خبره، سبب شده است تا مشتریان رغبت بیشتری برای مراجعه به مراکز تعمیر رسمی نیکون داشته باشند. جدا از این، از آن جایی که در نگاه اول، تعمیر دستگاه‌های نیکون کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد، رجوع به تعمیرگاه‌های معمولی می‌تواند خدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه مربوطه وارد کند. در نتیجه، مشتریان ترجیح می‌دهند که دوربین یا لنز نیکونِ دچار نقص خود را جهت تعمیر به نمایندگی دوربین نیکون یا تعمیرگاه مجاز شرکت نیکون ببرند.

۱ - رفتن تصویر از صفحه نمایشگر دوربین

در بسیاری از دوربین های دیجیتال که دارای پنل LCD هستند، به دلیل باز و بسته شدن مکرر پنل نمایشگر دوربین، ممکن است که به مرور زمان، به دلیل خرابی یا قطعی فلت پنل، صفحه نمایشگر از تصویر خالی شود. تعمیر دوربین نیکون در این حالت به سادگی تعویض فلت پنل حل خواهد شد.

۲ - شطرنجی، مات و یا فریز شدن تصاویر

معمولاً این اتفاق بخاطر کثیف شدن هد دوربین اتفاق می افتد. بسته به نحوه نگهداری و محیط کاری که در آن به عکاسی می پردازید ممکن است این اتفاق دیر یا زود برای شما نیز رخ دهد و در نتیجه تصاویر گرفته شده شطرنجی و یا فریز شود. اگر این مشکل با تمیز کردن هد از بین نرفت، متخصصان باید به بررسی عملکرد سایر اجزا بپردازند.

۳ - کار نکردن پنل تاچ دوربین

از کار افتادن پنل لمسی نیز یکی از مشکلات شایع در دوربین های نیکون است. دلیل چنین مشکلی ممکن است بخاطر اختلال در برد داخلی، ال سی دی و یا کابل ارتباطی آن اتفاق بیافتد که خوشبختانه این مشکل نیز با تعمیرات تخصصی دوربین حل خواهد شد.

۴ - وجود تصویر در دوربین و عدم پخش آن

یکی دیگر از مشکلات شایع در دوربین های نیکون، عدم پخش تصویر دوربین و یا پخش نویزدار آن است که معمولاً این مشکل با گردگیری هد دوربین قابل رفع است. چنانچه با گردگیری هد این مشکل حل نشود، آن وقت هد دوربین نیاز به تعویض دارد.

۵ - نبود تصویر از LCD یا نمایشگر خارجی

نداشتن تصویر دوربین در صفحه نمایشگر های خارجی معمولاً به ccd دوربین و یا ورودی تصویر مربوط می شود. بسیاری از تعمیرکاران کم تجربه برای حل این مشکل به کابل ارتباطی به تلویزیون و یا ورودی دستگاه خارجی ایراد می گیرند که چندان به آن ها مرتبط نمی شود. برای حل چنین مشکلاتی که معمولاً بخاطر اشکال در مدار پردازنده دوربین پیش می آید، حتماً باید دوربین خود را به یک متخصص تعمیر دوربین نیکون بسپارید.

عیب یابی دوربین های نیکون

هر دوربین دیجیتال دارای قطعات بسیار حساس و ریزپردازنده های اساسی است که در صورت بروز مشکل برای هر یک از این قطعات، نیاز به تعمیر دوربین خواهد بود. یکی از مهم ترین بخش های کار در تعمیر دوربین کانن، موضوع عیب یابی قطعات آن است. تشخیص صحیح ایرادات موجود در قطعات، می تواند نیم بیشتر مشکل تعمیر دوربین را حل کند؛ بنابراین در این قسمت به عیب یابی برخی قطعات حساس دوربین نیکون اشاره خواهیم کرد.

1 - عیب یابی و تعمیر سنسور دوربین

سنسور هر دوربین، یکی از اصلی ترین بخش های آن است که در صورت آسیب دیدن، عکس برداری را ناممکن می سازد. به همین خاطر است که به محض آسیب دیدگی سنسور دوربین، باید جهت تعمیر دوربین نیکون خود اقدام کنید؛ چرا که خراب ماندن این قطعه می تواند سایر قطعات را نیز تهدید کند. مانند CCD سنسور دوربین نیز نسبت به تغییرات ناگهانی آب و هوا و مشکلات ناشی از سرما و گرما و رطوبت و ضربه خوردگی حساس است.

2 - عیب یابی و تعمیر CCD دوربین نیکون

CCD از جمله قطعاتی است که در تمام دوربین های نیکون وجود دارد و در صورت بروز مشکل، باید به دست متخصصان تعمیر شود. عواملی که می توانند این قطعه را تهدید کنند، سرمای زیاد، حرارت بالا، رطوبت بیش از حد مجاز و ضرب خوردگی است.

3 - عیب یابی فلش های دوربین نیکون

فلش دوربین نیکون، مانند نبض دوربین دیجیتال است. نبود نور مناسب مساوی است با عدم عکس خوب! و این وظیفه فلش دوربین است که بتواند نور خوبی را برای دوربین شما فراهم آورد. تعمیر دوربین نیکون و مخصوصاً فلش آن از این جهت باید به دست متخصص سپرده شود که معمولاً هیچ چیز مثل آب خوردگی و یا ضربه، سلامت فلش را تهدید نمی کند.

کمرالند: مرکز تخصصی تعمیرات دوربین های نیکون

در صورت بروز هر گونه نقص و اشکال در دستگاه نیکون خود، در اولین فرصت به نمایندگی و مرکز رسمی تعمیر دوربین نیکون مراجعه کنید و دستگاه خود را در اختیار کارشناسان فن قرار دهید تا آن‌ها با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین و مجهزترین ابزارها و روش‌ها، درکوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع نقص و اشکال مربوطه بپردازند.

اسکرول به بالا